Maltańska przygoda belskiej podstawówki

Data: 05.08.2024 r., godz. 08.15    Liczba odwiedzających: 215
Pod koniec lipca 2024 roku zakończyło się trzecie, ostatnie szkolenie nauczycieli Publicznej Szkoły Podstawowej w Belsku Dużym w szkołach języka angielskiego na Malcie.

Pod koniec lipca 2024 roku zakończyło się trzecie, ostatnie szkolenie nauczycieli Publicznej Szkoły Podstawowej w Belsku Dużym w szkołach języka angielskiego na Malcie. Jedni doskonalili umiejętności językowe, inni – metodyczne, jeszcze inni – informatyczne. Wszystkie wyjazdy odbyły się w ramach projektu "Przez meandry ekologii, technologii i języków do poznania lepszych metod w nauczaniu szkolnych smyków”, który jest realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. 


Ale po kolei…


Projekt unijny1.jpg (14 KB)


 


Jedną z bardzo atrakcyjnych i efektywnych form rozwoju kadry pedagogicznej są kursy i szkolenia zagraniczne. Dzięki uzyskanemu finansowaniu dwunastoosobowa grupa nauczycieli Publicznej Szkoły Podstawowej w Belsku Dużym miała okazję uczestniczyć w projekcie "Przez meandry ekologii, technologii i języków do poznania lepszych metod w nauczaniu szkolnych smyków”, który jest realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Społeczne dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021-2027.


W kwietniu w kursie języka angielskiego na Malcie wzięły udział pani Ewa Augustowska, pani dyrektor Teresa Bogdańska, pani Edyta Sańpruch oraz pani Renata Włodarska. W tym samym czasie kurs dotyczący CLIL (Content and Language Integrated Learning) odbyła pani Magdalena Jendrzejczak - koordynator projektu.
Na początku lipca w kursie językowym na Malcie uczestniczyły panie Justyna Dąbrowska, Hanna Jasińska, Katarzyna Lipińska i Edyta Kwiatkowska, natomiast w połowie lipca pani dyrektor Teresa Bogdańska, pani Joanna Żołnacz, pan Paweł Malchrowicz oraz pani Ilona Szymańska. 


 


Wszyscy otrzymali certyfikaty potwierdzające zdobyte umiejętności z rąk lektorów ETI Malta, natomiast pani Ilona Szymańska dodatkowo ukończyła pięciodniowe szkolenie na temat wykorzystania AI oraz technologii AR, VR i XR w edukacji.


Uczestnicy projektu będą wprowadzać elementy zdobytej wiedzy na swoich lekcjach już od września. 


Projekt unijny2.jpg (10 KB)


Projekt "Przez meandry ekologii, technologii i języków do poznania lepszych metod w nauczaniu szkolnych smyków” był drugim projektem realizowanym w Publicznej Szkole Podstawowej w Belsku Dużym. 
Pierwszy "Papier czy plastik?"  („Papier czy plastik? Papierowe, plastikowe… przetworzone (nie zaśmieca), jest jak nowe”) miał miejsce w poprzednich latach i odbywał się we współpracy ze szkołami w Chorwacji i Portugalii,  na zasadzie wymiany młodzieży zgodnie z zasadami programu Erasmus +.


Projekt unijny3.jpg (6 KB)


Kwota dofinasowania wynosiła 60 tysięcy euro. W lipcu tego roku Narodowa Agencja zakończyła analizę sprawozdania końcowego projektu  "Papier czy plastik?"  Złożone sprawozdanie zostało zatwierdzone, a projekt  belskiej szkoły został uznany za  przykład dobrej praktyki i może służyć innym instytucjom  jako źródło inspiracji.


Więcej na temat obu projektów przeczytać można na oficjalnej stronie Publicznej Szkoły Podstawowej w Belsku Dużym.  Tam również znajdziecie bogate galerie zdjęć.  https://pspbelskduzy.pl/sp


Zespół projektowy